να σας το τυλίξω ή θα το δείτε εδώ;

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 15, 2006

Με φόρα στην κατηφόρα.



Μερικές σκόρπιες σκέψεις για τις δανέζικες καρικατούρες του Μωάμεθ. Γιατί στις 20 του μηνός δεν θα είμαι εκεί να ακούσω τί θα πει ο Γκαζμέντ, ο Πετρουλάκης και οι λοιποί εκλεκτοί ομιλητές στα Εξάρχεια.

Η εφημερίδα που τις παράγγειλε θα παράγγελνε ποτέ καρικατούρες του Χριστού; Δημοσίευσαν το σκίτσο του Μωάμεθ με βόμβα αντί για σαρίκι. Θα δημοσίευε σκίτσο με τον Χριστό να πετάει την ατομική βόμβα, ή να σπρώχνει τους εβραίους στο θάλαμο αερίων; (Τον πάπα να κάνει πεολειχία;) Η εφημερίδα Γιούλαντ Πόστεν είναι συντηρητική, και σίγουρα δεν θα το έκανε. Γιατί να προκαλέσει τους αναγνώστες της; Αλλά το να προκαλέσει τους Άλλους της φάνηκε χρήσιμο... Ναι στη Δύση έχουμε ελευθερία γνώμης. Εμείς οι άθεοι έχουμε προκαλέσει πολλάκις τους χριστιανούς με σκίτσα ή θεατρικά έργα. Αλλά με τί μέσα; Ένα φανζινάκι του κερατά, κι ένα θεατράκι της κακιάς ώρας. (Δώστε μου την δεύτερη σελίδα της Καθημερινής κι εμένα για να κάνω τα αντιχριστιανικά μου σκιτσάκια! Αλλά, τι λέμε τώρα! Άλλο Ελλάδα, άλλο Ευρώπη, βλ. προπροηγούμενη καταχώρηση). Όσο κι αν διεκδικούν κι αυτοί το δικαίωμα στην ελευθερία γνώμης, οι εκδότες της Πόστεν δεν είναι φίλοι μου. Εγώ θα κριτίκαρα πρώτα το σπίτι μου και μετά το σπίτι του γείτονα. Είναι θέμα αρχής. Ιδεολογίας. (μπλαμπλαμπλά δημοκρατία, αλλά για με το συμπάθειο για ψιλοφασίστες τους κόβω). Οι συνάδερφοι σκιτσογράφοι, λίγο αφελείς μεν, αλλά εν πάσει περιπτώσει δικαιούνται την αλληλεγγύη μου. Η εφημερίδα όμως... Σίγουρα δεν είναι αφελής.
Ποιος προστατεύει το δικαίωμα στην τιμή και την υπόληψη; Εδώ στη Δύση έχουμε δικαστήρια. Αν είχα δημοσιεύσει ένα σκίτσο που προσβάλει τους χριστιανούς δεν θα με είχαν υποχρεώσει τουλάχιστον να πάω να απολογηθώ ενώπιον του Νόμου; Τουλάχιστον να εξηγήσω ο αφελής ότι δεν είχα πρόθεση να θίξω ανθρώπους, αλλά να κριτικάρω έναν τρόπο σκέψης; Κανονικά θα με αθωώνανε, αλλά στο δικαστήριο θα με πηγαίνανε. Δεν έγινε το ίδιο με τους εκδότες της Πόστεν. Έπρεπε να τους κάψουν την πρεσβεία πριν ζητήσουν συγγνώμη. Δικαστήρια δεν έχει στη Δανία;
Η απεικόνιση του Μωάμεθ είναι απαγορευμένη στους μουσουλμάνους. Αν οι απεικονίσεις ήταν απλές εικονογραφήσεις και όχι καρικατούρες, θα προέκυπτε το ίδιο πρόβλημα; (Καλά έχεις δηλώσει ότι δεν σου αρέσει το στιφάδο, πρέπει να σε πασαλείψω με στιφάδο για να δώ πώς θα αντιδράσεις;). Το να κάνεις ένα πρώτο βήμα ενάντια στον θρησκευτικό παραλογισμό (αυτό το θεόσταλτο απαγορεύεται με το έτσι θέλω) είναι χρήσιμο. Αλλά αντί για ένα προσεκτικό βήμα, οι παίκτες χοροπηδήσαν πάνω στο πόδι του αντιπάλου. Κίτρινη κάρτα! Είπαμε δεν συμφωνούμε με τους κανόνες, αλλά αφού δεν είμαστε μόνοι στο γήπεδο,... λίγος σεβασμός δεν βλάπτει.
Αν το Ιράκ και το Αφγανιστάν δεν ήταν υπό δυτική κατοχή, αν το χτίσιμο του ισραηλινού τείχους του αίσχους είχε σταματήσει χάρη στην πίεση του ΟΗΕ, και οι φυλακισμένοι στο Γουαντάναμο είχαν ανθρώπινα δικαιώματα, θα είχε πάρει τέτοιες διαστάσεις το ζήτημα; Γιατί οι Αγιατολάδες έχουν πιο πολλή δύναμη σήμερα (παρόντες σ΄όλον τον αραβικό κόσμο) απ΄ότι πριν 10 χρόνια με τον Σάλμαν Ράσντι; Θα κέρδιζε ποτέ τις εκλογές η Χαμάς αν η Παλαιστίνη είχε αναγνωριστεί ως κράτος; Χωρίς μα και μου. (Αν η ΟΑΠ δεν είχε ξεφτιλιστεί από τα σκάνδαλα και τις αλητείες που παραμένουν ατιμώρητα καθώς δεν υπάρχει κράτος;) Αν το θεοκρατικό, στρατολατρικό (και ημιφασιστικό αν κρίνουμε από τη συμπεριφορά του προς τους άραβες πολίτες β΄διαλογής) κράτος του Ισραήλ, που χαίρει της εκτίμησης των δυτικών, έπρεπε να πληροί τους ίδιους όρους που προαπαιτούνται π.χ. από το Ιράν, δεν θα υπήρχε μια αίσθηση δικαίου; Άν λέμε, οι άραβες δεν ένιωθαν τόσο προδομένοι από την τάχα μου παγκόσμια δικαιοσύνη, αν δεν ήταν τόσο προδομένοι από τα ανδρείκελα των αντιδημοκρατικών τους ηγετών (πρώτα φιλαράκια με τους δυτικούς, ο δημοκράτης Μουμπάρακ, οι σαουδάραβες σεϊχηδες, ...), αν δεν είχαν πολλάκις απαγορευτεί τα ισλαμικά κόμματα, ΑΝ λέμε όλα αυτά,
θα ήταν ίδια η αντίδραση του λαουτζίκου για δώδεκα (μέτρια) σκίτσα που ούτε καν τα είδαν;

Τους αντιπαθώ τους θεοκράτες. Αυτό το είπαμε. Αλλά μας βγαίνουν από πάνω με τα καμώματα των δανών. Βγαίνει η ιρανική εφημερίδα Hamshahri και κάνει διαγωνισμό σκίτσου με θέμα το ολοκαύτωμα. Α, λέει η Jyllands Posten, εμείς αστεία με το ολοκαύτωμα δεν θα δημοσιεύσουμε. Συγγνώμη μάγγες, αλλά είστε λίγο λάθος. Και μόνο η εκ προοιμίου απόρριψη αποδεικνύει την μετριότητά τους. Το 95% των σκίτσων μπορεί να είναι ρατσιστικά και προσβλητικά. Για πέταμα! Αλλά μην κρίνετε εξ ιδίων! Ένα αστείο μπορεί να έχει καλές προθέσεις. Μπορεί να είναι πικρό αλλά λέει την αλήθεια. Δείτε το μόνο σκίτσο που κατ΄εμέ αξίζει, και κρίνετε και μόνοι σας.
Τί παράνοια! Ο Αχμαντινεζάντ να τρίβει στη μούρη της Δύσης την ελευθερία γνώμης! Δεκάδες εφημερίδες αναδημοσιεύσανε τα σκίτσα των Δανών. Αντίθετα, γίνεται μια τεράστια προσπάθεια ώστε τα ιρανικά σκίτσα να μην τα δει κανείς...
Για το όνομα του ανθρώπου!
πώς σταματάει αυτή η κατηφόρα;

ΥΓ.Ο Άμλετ δανός δεν ήτανε; Με τέτοιους υπηκόους ο κακομοίρης δικαίως δεν ήξερε τι να κάνει...

22 Comments:

Blogger Rodia said...

Εξαιρετική ανάλυση! Συμφωνώ και επαυξάνω με τον προβληματισμό μου: Πού μπορούν να στηρίζονται οι μουσουλμάνοι που διαφωνούν με τους δικούς τους ακραίους; Αν η Ε.Ε. είχε προβάλλει το κοινωνικό αντί για το οικονομικό της πρόσωπο, πιστεύω ότι τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα για όλους. Ποιο είναι σήμερα το αντίβαρο στην χαώδη κοσμοκρατορία; Η Κίνα; Το φανατικό Ισλάμ;

16/2/06 01:32

 
Blogger eikonoplastis said...

Γεια σου Ροδιά, και γεια σου Πάνο.

Δεν συμψηφίζονται τα αδικήματα.

Άλλα είναι τα μεγέθη και δεν τίθεται θέμα.

Πάντως υπάρχει μια συρροή ζητημάτων, και όχι ένα απλό μου πρόσβαλλες τη μάνα μου. Αυτό τον συμψηφισμό ήθελα να σχολιάσω.
Το γεγονός ότι η αντίδραση (με απειλές θανάτου, τρομοκράτηση) είναι καταίσχυντη, δεν αγιάζει τους αδίκως διωκώμενους. Δεν είναι τόσο ανεξήγητο που πολλοί μουσουλμάνοι βγήκαν στους δρόμους. Το ότι οι εξτρεμιστές απειλούν με δολοφονίες δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να ακούσουμε τα λογικά επιχειρήματα των μετριοπαθών της άλλης μπάντας.

Το μόνο που ακούγεται είναι ισλαμοφοβία και κομπορρημοσύνες περί ανωτερότητας του πολιτισμού μας. Αλλά όλο και κάτι έχουμε κάνει λάθος κι εμείς. Οι σκόρπιες μου σκέψεις αφορούν το κομμάτι του προβλήματος στο οποίο ανήκω. Σαν ευρωπαίος πολίτης είμαι συνυπεύθυνος με το Δανό.
Για μένα λέω.
Τους άλλους, σχεδόν δεν τους ξέρω.

Είναι όλοι τους το ίδιο πράγμα; Είναι όλοι τους τόσο φανατικοί;
Ελπίζω όχι.

16/2/06 18:48

 
Blogger eikonoplastis said...

Ο εξτρεμισμός σε σπρώχνει να υποστηρίζεις πράγματα που κανονικά δεν θα υποστήριζες. Σωστά. Αλλά μπορούμε να αντισταθούμε στον εξτρεμισμό μόνο αν διατηρούμε την ικανότητα της κριτικής σκέψης. Ψάχνοντας αν είμαι τόσο εκτός τόπου με την ανάλυσή μου (καλό πράγμα οι διαφωνίες) βρήκα μέσω του histologion ένα πολύ συγγενές κείμενο εδώ
Νομίζω ότι είναι πιο καλά συγκροτημένο απ΄ότι το κείμενό μου. Ίσως να βοηθάει να καταλάβεις λίγο καλύτερα τι εννοώ.

17/2/06 02:23

 
Blogger eikonoplastis said...

Αυτό που με τρομάζει είναι η απλουστευτική λογική που θέλει να βλέπει τον κόσμο χωρισμένο σε δύο μπλοκ.
Είναι ένα αδιέξοδο πολύ επικίνδυνο. Κάποιους τους βολεύει. Εμένα όχι.
Το ότι δεν με βλέπω να ανήκω σε κανένα από τα δύο πολυδιαφημιζόμενα μπλοκ (βλ. παρακάτω, σημείο 7), δεν με κάνει ούτε ουδέτερο, ούτε οπαδό της ουδετερότητας.
Τα σπάω και τα ξαναρίχνω....

1.Φρίττω με τις απειλές των εξτρεμιστών μουλάδων, είναι χοντρά για τις μπάτσες. Για να μην παρεξηγούμαστε το φωνάζω και δυνατά:
"ΟΥΣΤ ΑΠΟ ΔΩ ΒΡΕ ΨΕΥΤΟΠΑΠΑΔΑΡΙΟ ΠΟΥ ΑΠΕΙΛΕΙΤΕ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΔΩΝ ΣΥΝΑΔΕΡΦΩΝ!".
Πολύ δυνατά. Τρεις φορές τη μέρα.
Θέλω να τους κάνω μύνηση και να φάνε φυλακή. Κι αν δεν βάζουν μυαλό, να φάνε ποινή να βλέπουν τους Σίμπσον επί 10 χρόνια. Μέχρι να καταλάβουν.

2. Στο σύνθημα: "ΠόΣΤΕΝ ΖΕΙΣ ΕΣΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙΣ" εγώ θα πρόσθετα "ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΦΟΡΑ". (ανέλυσα νομίζω αρκετά ότι κατ΄εμέ οι προθέσεις τους ήταν προβοκατόρικες, οπότε και δεν χαίρουν της συμπαθείας μου. (μάλιστα θα τους έριχνα και καμιά κλωτσιά στον ποπό, γιατί σε δύσκολους καιρούς δεν είμαστε για προβοκάτσιες. Μύνηση προσωπικά δεν θα τους έκανα. Όχι και ίσες αποστάσεις!)

3. δεν φωνάζω "ΜΠΡΑΒΟ ΡΕ ΜΑΓΚΑ ΔΑΝΈ, ΛΕΒΕΝΤΗ ΣΚΙΤΣΟΓΡΑΦΕ", καθώς δεν βρίσκω ούτε μαγκιά ούτε λεβεντιά (υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες) το κατόρθωμά του. Αποκοτιά ναι, αφέλεια, ένδειξη άγνοιας για τα διεθνή τεκταινόμενα, μια κάποια υπεροπτική στάση/ έλλειψη τακτ. Του λέω στο αυτί "ΔΕΝ ΗΞΕΡΕΣ..., ΔΕΝ ΡΩΤΑΓΕΣ;", και πάμε για μπύρες. Τα είπαμε, έτσι; "ΜΗΝ ΜΟΥ ΠΕΙΡΑΖΕΤΕ ΤΟΝ ΚΟΛΛΗΤΟ!", γιατί και αν ενόχλησε κάποιον, από κακία δεν το έκανε.

4. θεωρώ σεβαστό το δικαίωμα των απανταχού τον κόσμο πολιτών να διαμαρτύρονται για κάτι που θεωρούν ότι αγγίζει την τιμή τους. Δεν θεωρώ δικαίωμα κανενός να προσβάλλει ή να απειλεί.

5.Δεν φωνάζω, ούτε και συμμερίζομαι το: ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΑ ΘΕΙΑ. Σιγά τώρα! όλα μπορείς να τα ζωγραφίσεις άμα θέλεις, αλλά ξέρουμε ότι υπάρχουν κάποια θέματα λεπτότερα από άλλα.
Όποιος θέλει να ασχοληθεί με τα Θεία(πίτουρα), διατρέχει τον κίνδυνο να γίνει τροφή επίγειας κότας. Έχει επίγνωση των πράξεων, των προθέσεών του και των πιθανών συνεπειών. Βλ.το επόμενο ποστ.

6. θεωρώ σεβαστό το δικαίωμα του Χ κακομοίρη απ΄το Τουλκαρέμ να αδιαφορεί για το ζήτημα, και να μην πρέπει να μπαίνει στο ιδιο καζάνι με τους σαματάδες.

7. Δεν νομίζω ότι: "Ή Εμείς ή οι ισλαμιστές" γιατί αυτή η λογική με υποχρεώνει να συμφωνώ κι εγώ με το Γουαντάναμο;! Αυτά τα αδιευκρίνιστα "ΕΜΕΙΣ" τα φοβάμαι γιατί με φέρνει αγκαζέ με κάτι χριστιανιστές, εκμεταλλευτές, ρατσιστές κλπ... που τους θεωρώ φύσει εχθρούς μου.

Θα υπερασπιστώ τη μαλακία σου; Δεν το θεωρώ υποχρέωσή μου, ούτε και δικιά σου να υπερασπιστείς ότι κοτσάνα μου κατέβει. Φαντάζομαι ότι εξαρτάται από το αν συμφωνώ με τη μαλακία σου ή όχι. Τη ζωή σου όμως,...ε ναι! Θα την υπερασπιζόμουν. Άλλο όμως η ζωή σου κι άλλο η μαλακία σου, ε; Μπορεί κανείς να ζήσει και χωρίς μαλακίες.
Φωνάζεις υπέρ των Δανών ή δεν φωνάζεις; Προτιμώ να συζητάω παρά να φωνάζω....

20/2/06 01:28

 
Blogger Ανδρέας said...

Είναι τόσες οι μαλακίες που διάβασα εδώ πέρα που δεν ξέρω τι να πρωτοσχολιάσω. Εκτός των τερατωδών ανακριβειών, π.χ. πως το Ισραήλ είναι θεοκρατικό, δημοσιεύεις το παραπάνω σκίτσο επειδή το βρίσκεις καλό! Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τη δημοσίευση του σκίτσου, διεκδικείς όμως κάποιο βραβείο στην κακογουστιά ή στο βιασμό της ιστορίας; Το ποιο αστείο είναι πως κατηγορείς τους άλλους για απλουστευτική λογική ενώ το post ξεχειλίζει από ανυπαρξία λογικής: υπάρχει μόνο αντιαμερικανισμός με διάχυτο αντισημητισμό και μια μια αντιδεξιά υστερία. Και το πιο περίεργο απ' ολα είναι πως άφησες αυτό εδώ το σχόλιο όπου εκφράζεις τη συμφωνία σου με εντελώς διαφορετικά πράγματα απ' όσα λες εδώ!

20/2/06 10:08

 
Blogger Juanita La Quejica said...

Το ερώτημα είναι γιατί επέλεξαν οι Δανοί, οι Κινέζοι, οι ΄Αραβες, οι Αρειανοί κλπ να κάνουν μία τέτοια κίνηση αυτή τη στιγμή. Γιατί δημοσίευσαν τα σκίτσα τώρα; Πού απέβλεπαν; Για μένα, αυτό είναι και το πιο σημαντικό στην ιστορία. Τα υπόλοιπα, είναι απλά αναμενόμενα. Η σύγκρουση δηλαδή, γιατί γίνεται τελικά; Ποιός την οργάνωσε; Με τί στόχο;

20/2/06 11:32

 
Blogger eikonoplastis said...

Σπασίκλα, χαίρομαι που θεωρείς μαλακίες αυτά που λέω. Τώρα το κατάλαβα κι εγώ.
Μπράβο σου που νομίζεις ότι είναι βιασμός της ιστορίας ότι οι Ισραηλινοί εφαρμόζουν φασιστικές πολιτικές.
Εύγε που με θεωρείς αντισιμήτη επειδή πιστεύω κάτι τέτοιο.
Συγχαρητήρια που μου ανοίγεις τα μάτια: το Ισραήλ, "an explicitly Jewish state, both ethnically and religiously", όπως λέει το λινκ που μου έστειλες, δεν είναι θεοκρατικό.
Έχεις δίκιο: Είναι τερατωδώς ανακριβές ότι το Ισραήλ είναι θεοκρατικό. Η τρυφερή αλήθεια είναι ότι είναι κρυπτοθεοκρατικό, και ότι οι υπερορθόδοξοι πολιτικοί σχηματισμοί στο Ισραήλ διαφέρουν χοντρά από τους ισλαμιστές φονταμενταλιστές: Πιστεύουν σε άλλο θεό.
Και μια τελευταία ερώτηση: Όταν διαβάζεις ποιο όργανο του σώματος ερμηνεύει αυτά που βλέπεις;
Αν σκέφτεσαι με τη χολή, μην απορείς ότι στο ποστ μου δεν βρίσκεις τη λογική που ψάχνεις.

Χουανίτα, το πρόβλημα για μένα είναι ότι ντε και καλά πρέπει να τοποθετηθούμε απέναντι σε υπεραπλουστευτικά διλήμματα. Τίτλοι εφημερίδων του στυλ: "10 νεκροί λόγω των σκίτσων στη Λιβύη" είναι το παραπλανητικό υπόβαθρο για να πέφτουμε στη λούμπα. Υπεύθυνη για την καταστολή των διαδηλώσεων ενάντια στη δημοσίευση των σκίτσων είναι η αντιδημοκρατική αστυνομία της Λιβύης, που δεν επιτρέπει την ελεύθερη έκφραση της γνώμης, άρα και τελικά τα σκίτσα έχουν ανθυποελάχιστη σχέση με τους θανάτους. Με ποιο μπλοκ από τα δύο είσαι; Αν δεν πάρεις θέση, σε βρίζουν.
Στις ερωτήσεις σου, η απάντησή μου είναι ότι υπάρχουν κάποιοι που τους βολεύει η λειτουργία του κόσμου με βάση το μίσος και το φόβο. Τώρα ή μετά ... τί σημασία έχει. Αυτοί πάντα το ίδιο θέλουν και αφορμή θα ψάχνουν.

20/2/06 14:09

 
Anonymous Ανώνυμος said...

Το post είναι πραγματικά θλιβερό από πολλές απόψεις.

Αντί να αραδιάζω επιχειρήματα για να σου αποδείξω ότι δεν έχουμε στο συγκεκριμένο θέμα 2 ισότιμες απόψεις που συγκρούονται, αλλά έχουμε από τη μία ισλαμοφασιστική προσπάθεια τραμπουκισμού / επιβολής λογοκρισίας και από την άλλη τους υπέρμαχους της ελευθερίας της έκφρασης/γνώμης/κριτικής, ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ, απλά δες το εξής:

Διαγωνισμός από ΕΒΡΑΙΟΥΣ για αντισημιτικά σκίτσα.

Ελπίζω αυτό και μόνο να απαντάει στις ηλιθιότητες σου περί του ποιος τρίβει στη μούρη του άλλου την ελευθερία του λόγου κλπ. Η Δύση μπορεί (και το κάνει συνέχεια) να αυτο-κρίνεται, αυτο-βρίζεται, αυτο-μισείται.

Επίσης μάθε να μην ανακατεύεις τα άσχετα. Στη Δανία, στις ΗΠΑ και σε λίγες άλλες χώρες υπάρχει ΑΠΟΛΥΤΗ ελευθερία λόγου. Μπορείς να σατιρίσεις/βρίσεις το Χριστό, το Μωάμεθ, το Ολοκαύτωμα, τον πρόεδρο χωρίς κανένα πρόβλημα (και έχει γίνει άπειρες φορές). Μην το μπερδεύεις με χώρες όπως η Γερμανία (για προφανείς ιστορικούς λόγους) σχετικά με το Ολοκαύτωμα και η Ελλάδα (αδικαιολόγητα) σχετικά με τη θρησκεία όπου υπάρχει ήπιας μορφής λογοκρισία και πας στο δικαστήριο.

20/2/06 14:11

 
Anonymous Ανώνυμος said...

juanita, ίσως βρεις απάντηση αν αναλογιστείς τα εξής:

- Τα σκίτσα δημοσιεύτηκαν πριν από αρκετούς μήνες χωρίς να ασχοληθεί κανείς.

- Οι Δανοί ιμάμηδες που άρχισαν να τα κυκλοφορούν στο μουσουλμανικό κόσμο τα συνόδεψαν με ψεύτικα, πιο προσβλητικά, που έφτιαξαν οι ίδιοι για να εξάψουν τον κόσμο.

- Προτού γίνουν διαδηλώσεις είχαν κάνει διαβήματα οι πρέσβεις των φασιστικών αραβικών καθεστώτων.

Μία πολύ καλή εξήγηση κατά τη γνώμη μου που ταιριάζει με τα παραπάνω υπάρχει εδώ.

20/2/06 14:18

 
Blogger talos said...

Προτού γίνουν διαδηλώσεις είχαν κάνει διαβήματα οι πρέσβεις των φασιστικών αραβικών καθεστώτων.

Φασιστικών; Η Τουρκία, η Βοσνία; Η Παλαιστινιακή Αρχή; Ακόμα: η Αίγυπτος, το Μαρόκο; Η Ινδονησία; Η Αλγερία; (που είναι μεν αυταρχικά - η Αλγερία αγρίως - αλλά φασιστικά δεν είναι). Επίσης Αραβικών; 5 από τις 11 χώρες δεν είναι Αραβικές.

Γενικά η αμετροέπεια βλάπτει.

20/2/06 14:54

 
Blogger talos said...

Επίσης τέσσερεις από τις χώρες αυτές είναι ένοχες για εγκλήματα εναντίον ισλαμιστών. Στην Αλγερία έχουν πάρει διαστάσεις μαζικής σφαγής.

20/2/06 15:00

 
Blogger Ανδρέας said...

talos, απ΄όσα όλα λέχθηκαν εδώ, μόνο το αν τα αραβικά καθεστώτα είναι αυταρχικά ή φασιστικά βρήκες απαραίτητο να σχολιάσεις;

@νίκος οπελάτης:
Το Ισραήλ ΔΕΝ είναι θεοκρατικό:
Israel is an explicitly Jewish state, both ethnically and religiously. Israel's official policy is to preserve this aspect of the country's character. However, Israel is not a theocracy and other religions are respected.

Αν δεν καταλαβάινεις τη διαφορά μεταξύ θεοκρατίας και ενός κράτους του οποίου η πλειοψηφία των κατοίκων είναι Εβραίοι δε φταίω εγώ. Για παράδειγμα η παραπάνω φράση θα μπορούσε να είναι:
Greece is an explicitly orthodox state, both ethnically and religiously κτλ.
Παρομοίως, η Ελλάδα δεν είναι θεοκρατία άσχετα αν δεν υπάρχει πλήρης διαχωρισμός κράτους και εκκλησίας. Το Ισραήλ είναι μια χαρά δημοκρατία δυτικού τύπου. Ο τρόπος που επιμένεις να απαντάς περί κρυπτοθεοκρατισμού επιβεβαιώνει τον "κρυπτοαντισημητισμό" σου.

νίκος οπελάτης έφη: "Με ποιο μπλοκ από τα δύο είσαι; Αν δεν πάρεις θέση, σε βρίζουν."
Πρώτον, δε σε έβρισα (ξαναδιάβασε το αρχικό μου σχόλιο για να το επιβεβαιώσεις και άσε τις παπαριές περί χολής). Δεύτερον κανείς δε σε ανάγκασε να πάρεις θέση, μόνος σου πήρες. Και η θέση σου είναι πως οι Δανοί είναι μαλάκες, οι Ισραηλνοί φασίστες και πως οι Ισλαμιστές τα θύματα στα οποία οι θύτες "χοροπήδησαν στα πόδια τους" και έχουν κάθε λόγο να αντιδρούν όπως αντιδρούν επειδή οι κακοί Δυτικοί έχουν υπό κατοχή το Ιράκ.

Εγώ πάλι υποψιάζομαι πως αν η Πόστεν ήταν αριστερή εφημερίδα θα διάβαζα διθυράμβους για τον σκιτσογράφο εδώ πέρα και κατηγορίες κατά των Ισλαμιστών που μετά τους Εβραίους τα βάζουν τώρα και με τα αριστερά αντιρατσιστικά κινήματα της Ευρώπης. Ντροπή μου όμως να κάνω τέτοιους αυθαίρετους συλλογισμούς!

20/2/06 16:39

 
Blogger talos said...

Εγώ πάλι υποψιάζομαι πως αν η Πόστεν ήταν αριστερή εφημερίδα θα διάβαζα διθυράμβους για τον σκιτσογράφο εδώ πέρα και κατηγορίες κατά των Ισλαμιστών που μετά τους Εβραίους τα βάζουν τώρα και με τα αριστερά αντιρατσιστικά κινήματα της Ευρώπης. Ντροπή μου όμως να κάνω τέτοιους αυθαίρετους συλλογισμούς!

Όχι ντροπή, άτοπο. Οι αριστερές εφημερίδες γενικά αποφεύγουν να σατιρίζουν, γύφτους, μουσουλμάνους, ξένους και άλλες μειονότητες οι οποίες είναι σε εμφανώς μειονεκτική θέση. Αν το έκαναν θα έτρωγαν πρώτες το ξεχέσιμο. Επίσης κανένας δεν είπε πως οι ισλαμιστές είναι άξιοι υπεράσπισης. Straw man.

Τα περισσότερα τα έχουμε πει αλλού. Μου προκάλεσε έκπληξη που έμαθα ότι η κυβέρνηση της Βοσνίας π.χ. είναι φασιστική. Εξ ου και η ανάγκη σχολιασμού.

Εν τέλει το θέμα εδώ δεν είναι καθόλου η ελευθερία του λόγου (η οποία διόλου δεν κλονίστηκε από την γελοιογραφία αυτή). Ούτε τι κάνουν δέκα γιδοβοσκοί και τρεις μουλάδες στο Πακιστάν. Το θέμα είναι ότι για πολλούς είναι απολύτως αποδεκτό να *γενικεύουν* ρατσιστικά στερεότυπα εναντίον δύο δισεκατομμυρίων ανθρώπων. Αυτό είναι σοβαρότερο πρόβλημα σε ότι αφορά την ελευθερία (όχι μόνο του λόγου) στην Δύση - και όπως λέει και ο Νίκος οφείλει να μας απασχολεί.

Τέλος πάντων. Να συμφωνήσω στο ότι το Ισραήλ δεν είναι θεοκρατικό. Απλώς η σχέση του Λικούντ με τους Εβραίους φονταμενταλιστές είναι η σχέση του ΛΑΟΣ με τους δικούς μας. A, και οι Ισραηλινοί που έκαναν τον διαγωνισμό αντισημιτικού σκίτσου είναι ά-παι-χτοι! Και γαμώ τα παιδιά. Επιφυλάσσομαι για σχετικό ποστ.

20/2/06 17:34

 
Blogger S G said...

το Ισραηλ ρε ανθρωπε εχει 2 εκατομμυρια Αραβες (μουσουλμανους) πολιτες! θεοκρατικο το Ισραηλ? Ποσο παραπληροφορηση και αντισημιτισμο αντεχει μια χωρα?

"Οι αριστερές εφημερίδες γενικά αποφεύγουν να σατιρίζουν, γύφτους, μουσουλμάνους, ξένους και άλλες μειονότητες οι οποίες είναι σε εμφανώς μειονεκτική θέση."

μην μιλησω για το τι εχω διαβασει στην ελευθεροτυπια γιατι νταξει ας πουμε οτι δεν ειναι αριστερη εφημεριδα, αλλα αριστερη κ#%@φυλλαδα.

τελοσπαντων καταλαβαινω γιατι τσαντιστηκε ετσι ο σπασικλας: το σκιτσο που εβαλες δεν θα το εβαζες αν ειχες δει ποτε το Αουσβιτς...
Αν θες να κανεις παρομοια σατιρα, ας σατιρισεις τον θεο των Εβραιων (που πρωτοι οι εβραιοι οπως ο Γουντι αλλεν τον εχουν ξεφτιλισει), οχι να αναπαραγεις σκιτσα ασυλληπτης ηλιθιοτητας...

20/2/06 18:20

 
Blogger Ανδρέας said...

@s_g, στη Γερμανία, έμενα στο Dachau (προάστο του Μονάχου). Το στρατόπεδο είναι στα όρια της πόλης, 500 μέτρα από το super market που ψώνιζα, και το είχα επισκεφτεί πολλές φορές. Όσοι δεν έχουν επισκεφτεί τα στρατόπεδα συγκέντρωσης στη Γερμανία δεν έχουν ιδέα τι έχει διαπραχθεί εκεί. Τα ντοκιμαντέρ και οι φωτογραφίες λένε πολύ λίγα. Δεν έχω πρόβλημα με τη σάτιρα, κακή όμως σάτιρα σαν την παραπάνω δεν πρέπει να μένει ασχολίαστη (νίκο, μην ανησυχείς, δε θα κάψω ούτε πρεσβείες ούτε θα σκοτώσω κανένα σκιτσογράφο). Συμφωνώ πως η σάτιρα του θεού των Εβραίων θα ταίριαζε περισσότερο. Έχω αναφερθεί σχετικά και στο blog μου.

@talos, αυτή η θέση περί προσπάθειας γενίκευσης ρατσιστικών προτύπων μου φάινεται υπερβολική. Υπάρχει μια πολεμική ενάντια στους φανατικούς ισλαμιστές για συγκεκριμένους λόγους, καθόλου τυχαίους. Δε βλέπω καμιά πανευρωπαϊκή γενίκευση του ρατσισμού ενάντια στους μετριοπαθείς μουσουλμάνους και στου υπόλοιπους μη γηγενείς Ευρωπαίους ανεξαρτήτου θρησκείας (αφρικανούς, ασιάτες κτλ).

20/2/06 19:18

 
Blogger eikonoplastis said...

Σπασίκλα, Ξτάμο, ΣουΓκου,
Δεν εχει συγκριση το γκετο της Βαρσοβιας με τη λωριδα της Γαζας; Δεν εχει κάτι απο την ναζιστική αυθαιρεσια η αδιαφορια του Ισραηλ για το Διεθνες Δικαιο; Τα δικαιώματα των 2εκ. Αράβων είναι τα ίδια με αυτά των υπόλοιπων Ισραηλινών πολιτών; Οι επι 45χρόνια προσφυγες δεν δικαιούνται κι αυτοί δικαιοσύνη; Αυτά τα πράγματα δεν έχουν να κάνουν με αντισημιτισμό. Επειδή κάτι που λέω δεν συμφωνεί με τις ιδέες σας, πρέπει να με βάλετε στο ράφι με τους φασίστες;
Υπερβολή που είπα θεοκρατικο καθεστώς το Ισραηλ, το παραδέχομαι, αλλά οι θρησκευτικοι εξτρεμιστες δεν έχουν πολλάκις επηρεάσει την πολιτική του; Ζήτησα να εφαρμόζουμε το ιδιο κριτήριο με τους απανταχού φανατισμένους θρησκόληπτους.
Το Ισραήλ ατομική βόμβα έχει; Είναι καλό αυτό; Ένα κρατος που γραφει στα παλια του τα παπουτσια τις αποφασεις του ΟΗΕ, δικαιούται να μην το κριτικάρουμε επειδή χτίστηκε πάνω στο δράμα των θυμάτων του ναζισμού;
Τόσο απαράδεκτη σας φαίνεται η σκέψη μου;

Ο Σπασίκλας με λέει μαλάκα, βιαστή της ιστορίας, αντισημίτη, ηλίθιο και υστερικό,
αλλά όχι, δεν με βρίζει. Δεν φταίει λέει η χολή του αλλά το παπάρι μου.
Ωραία. Και μάλιστα μου λέει ότι δεν κατάλαβα ότι άλλα λέει ο Τάλως, οπότε και είμαι ολωσδιόλου ηλίθιος. Μάλιστα.

Ο Σ.ΓΚ. μου τη λέει: Αναπαράγω λέει σκιτσα απιστευτης ηλιθιοτητας.
Ποιά σκίτσα;; Ένα αναδημοσίευσα. Και δεν το βρίσκω ηλίθιο. Είπα είναι πικρό, αλλά εμπεριέχει μεγάλη αλήθεια.
Η ανθρωπιά μας τελειώνει στο Άουσβιτς; Δεν δικαιούται ανθρωπιάς ο εδώ και 45 χρόνια πρόσφυγας;
Ή θέλετε να πειτε αγαπητέ μου ότι τα δικαιώματα αυτών των 2εκ. Αράβων είναι όπως πρέπει; Αντιεβραίος δεν είμαι, ούτε και θα γίνω. Για ένα κράτος μίλησα.

Ο Ξτάμος με λέει κι αυτός ηλίθιο.
Λέει ότι θεωρώ ισότιμες δύο απόψεις αυτήν του δολοφόνου κι αυτήν του θύματός του. Γιατί ρε άνθρωπε; Πότε το είπα εγώ αυτό;
Και με ξεφτιλίζει λέει το γεγονός ότι υπάρχουν ισραηλινοί που σκέφτονται διαφορετικά. Το αμφισβήτησα εγώ ότι υπάρχουν πάμπολλοι συμπαθέστατοι ισραηλινοί; Το κράτος τους όμως, μήπως έχει μια φασιστοειδή πολιτική στα κατεχόμενα; Επιλεκτικές δολοφονίες κάνει; Βασανιστήρια; Το να κριτικάρεις το Ισραήλ σημαίνει ότι είσαι αντισημήτης;Λες αυτοί οι εξαιρετικοί Ισραηλινοί που έκαναν τον διαγωνισμό αντισημιτικού σκίτσου να συμφωνούν με την πολιτική του κράτους τους;Δηλαδή αν δεν συμφωνούν είναι κι αυτοί φασίστες;
(Το να κριτικάρεις την Ελλάδα, σε κάνει ανθέλληνα;)

Σε ποιον αιώνα ζούμε;

Στον Εικοστόπρώτο; Ωραία φάση. Ανακεφαλαιώνουμε:
Το να υπερασπίζεσαι το δικαίωμα των μουσουλμάνων να θεωρούν τον εαυτό τους θιγμένο σε κάνει ισλαμιστή.
Το να λες ότι ο Μωάμεθ είναι βομβιστής, είναι κουλ.
Το να λες ότι (δυστυχώς) το κράτος των απογόνων των θυμάτων του ολοκαυτώματος εφαρμόζει φασιστικές πολιτικές σε κατατάσει στους αντισημίτες.

Πάλι καλά που ήρθε στην παρέα μας ο Τάλως, γιατί παραλίγο να το πιστέψω ότι προσυπογράφω απόψεις με τις οποίες δεν συμφωνώ. Και προσπάθησε ο άνθρωπος να πει ότι δεν είμαι και τελείως για τις μπάτσες. Νάναι καλά το παληκάρι.

ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ πλιζ! Σε εικονοπλαστείο βρίσκεστε. Για ξαναδιαβάστε το κείμενο. Ή καλύτερα πάτε να διαβάστε λίγο http://histologion-gr.blogspot.com/.
Είπα ότι δεν θέλω να μπω στα υπεραπλουστευτικά διλήμματα του τύπου ή με μας ή με τους άλλους.
Αλλά φαίνεται ότι είναι πολύ δύσκολο.

21/2/06 01:14

 
Blogger Ανδρέας said...

@νίκος
Εσύ χαλάρωσε. Οι άλλοι χαλαρωμένοι είμαστε και μη τα παίρνεις όλα τόσο προσωπικά. Μίλησα για τις απόψεις σου στο post. Άλλο να λες "έγραψες μαλακίες" και άλλο "είσαι μαλακας". Υπάρχει διαφορά.

Αυτό που συμβανει στη Λωρίδα της Γάζας η οποία πλέον δεν είναι υπό την κατοχή των Ισραηλιτιτών δεν έχει καμία σχέση με το Άουσβιτς. Μπορείς να μιλάς για βαρβαρότητα στη χειρότερη περίπτωση των Ισραηλινών σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όχι όμως για συστηματική εξόντωση. Ούτε θάλαμους αερίων έχουν, ούτε πειράματα κάνουν με Παλαιστίνιους. Έχουν πόλεμο εκεί κάτω και οι Παλαιστίνιοι σκοτώνουν και αυτοί αρκετό κόσμο, άσε που όλη η Παγκόσμια κοινή γνώμη είναι στραμμένη πάνω τους.

Υπάρχει μια σαφής διαφωνία με τον talos (εκτός του ότι ΔΕΝ συγκρινει τη Λωρίδα της Γάζας με το Άουσβιτς):
Λες: Θα υπερασπιστώ τη μαλακία σου; Δεν το θεωρώ υποχρέωσή μου, ούτε και δικιά σου να υπερασπιστείς ότι κοτσάνα μου κατέβει. Φαντάζομαι ότι εξαρτάται από το αν συμφωνώ με τη μαλακία σου ή όχι.

Ο Talos λέει το αντίθετο όπως διευκρινίζει και στα σχόλιά του και συμφωνώ μαζί του.

21/2/06 06:01

 
Blogger talos said...

Νομίζω ότι παραεξηγείς το "υπερασπίζομαι": ο Νίκος λέει εκπεφρασμένα ότι προτίθεται να υπερασπιστεί το δικαίωμα του κάθένα να λέει ότι θέλει στο σημείο 1 ενός παραπάνω σχολίου του. Αλλά άλλο να υπερασπίζεσαι το δικαίωμα και άλλο την ουσία. Π.χ. η κάθε εφημερίδα έχει το δικαίωμα να δημοσιεύσει ότι σκίτσα θέλει - και προτίθεμαι να υπερασπιστώ το δικαίωμα αυτό. Αν η εφημερίδα όμως που αγοράζω δημοσίευε προσβλητικά σκίτσα π.χ. των Τούρκων της Δ. Θράκης, ή των Αλβανών μεταναστών, ενώ θα υπερασπιζόμουν το δικαίωμά της να το κάνει, θα έπαυα να την αγοράζω και πιθανόν να διαδήλωνα εναντίον της και να καλούσα σε μποϋκοτάζ!

Όσο για το Άουσβιτς και την Γάζα. Προφανώς δεν είναι Άουσβιτς η Γάζα. Δεν είναι καν γκέτο της Βαρσοβίας . Θεωρώ όντως ατυχή τον παραλληλισμό με τον Ναζισμό. Η Ισραηλινή κατοχή αν είναι με κάτι ανάλογη είναι με το Νοτιο-Αφρικανικό απαρτχάιντ, με στοιχεία και από Βαλκανικές εθνοκαθάρσεις (στην ίδρυση του κράτους).Από την άλλη η πρώτη κουβέντα όλων όσων ξέρω που είχαν επισκεφτεί την Γάζα ήταν όντως "στρατόπεδο συγκέντρωσης". Μιλάμε ίσως για την μεγαλύτερη περιφραγμένη περιοχή στον πλανήτη, με τεράστια πυκνότητα πληθυσμού, απίστευτη φτώχεια και ελεγχόμενη "έξοδο". Δεν ήταν απλά μια περιοχή, ήταν μια φυλακή.

21/2/06 10:40

 
Anonymous Ανώνυμος said...

νικος είπε:

"Ο Ξτάμος με λέει κι αυτός ηλίθιο."

Κάνεις λάθος. Εσένα δεν σε ξέρω οπότε δεν μπορώ να σε κρίνω. Αποκάλεσα τις σκέψεις που εκφράζεις στο post αυτό ηλίθιες. Κάποιος χωρίς να είναι αναγκαστικά ηλίθιος μπορεί να εκφράζεται σε κάποιο θέμα ηλίθια για πολλούς λόγους: άγνοια, επιπολαιότητα, προκαταλήψεις, επιθυμία να τσιγκλίσει, ή απλά βαρεμάρα να το καλοσκεφτεί.

Στη δική σου περίπτωση μάλλον πρόκειται περί άγνοιας. Δες τα links που έριξα παραπάνω και διάβασε λίγο πως προέκυψε το όλο θέμα.

νίκος: "Λέει ότι θεωρώ ισότιμες δύο απόψεις αυτήν του δολοφόνου κι αυτήν του θύματός του. Γιατί ρε άνθρωπε; Πότε το είπα εγώ αυτό;"

Από το ότι κατηγορείς και τις δύο πλευρές. Έχεις το στυλ "εντάξει ο βιαστής δεν έπρεπε να τη βιάσει αλλά και αυτή ντύθηκε προκλητικά".

"Και με ξεφτιλίζει λέει το γεγονός ότι υπάρχουν ισραηλινοί που σκέφτονται διαφορετικά. Το αμφισβήτησα εγώ ότι υπάρχουν πάμπολλοι συμπαθέστατοι ισραηλινοί;"

Εδώ χάνεις εντελώς την ουσία. Το θέμα είναι εάν το πολιτικό σύστημα επιτρέπει στις αιρετικές φωνές να προκαλέσουν. Η Δύση το επιτρέπει (και πρέπει πάση θυσία να παραμείνει έτσι). Ο μουσουλμανικός κόσμος όχι μόνο δεν το επιτρέπει στο εσωτερικό του, αλλά θέλουν να επιβάλουν αυτή την απαγόρευση και στις άλλες χώρες. Οι ισραηλινοί αυτοί δεν θα απειληθούν από κανέναν, δεν θα επικυρηχθούν, δεν θα ζητηθεί να τους επιβληθεί λογοκρισία.

Όταν λες: "Τί παράνοια! Ο Αχμαντινεζάντ να τρίβει στη μούρη της Δύσης την ελευθερία γνώμης!" ελπίζω να καταλαβαίνεις την απύθμενη βλακεία αυτής της φράσης.

21/2/06 11:57

 
Anonymous Ανώνυμος said...

νικος: "Είπα ότι δεν θέλω να μπω στα υπεραπλουστευτικά διλήμματα του τύπου ή με μας ή με τους άλλους.
Αλλά φαίνεται ότι είναι πολύ δύσκολο."

Το συγκεκριμένο θέμα με τα σκίτσα θέτει 2 ζητήματα (σε διαφορετικά επίπεδα):

1) Θέλουμε ΑΠΟΛΥΤΗ ελευθερία λόγου, όπου υπερασπιζόμαστε το λόγο του οποιουδήποτε φασίστα, κομμουνιστή, ναζιστή, αντισημίτη, σατανιστή, δωδεκαθειστή, κλπ. κλπ. όσο αντιπαθής και αν μας είναι αυτός (και εφόσον τα λόγια δεν γίνονται πράξεις);
Εδώ η απάντηση κατά τη γνώμη μου πρέπει να είναι ξερά ΝΑΙ, χωρίς "ναι μεν αλλά". Δηλαδή εδώ είμαι υπέρ του συστήματος των ΗΠΑ, Δανίας κλπ.
Δεν χρειάζεται δηλαδή να έχει δει κανείς τα σκίτσα, και ανεξάρτητα της άποψης που έχει για αυτά, πρέπει να υποστηρίζει το δικαίωμα στη δημοσίευσή τους, και την ορθότατη απάντηση του Δανού πρωθυπουργού ότι "έχουμε ελευθερία λόγου και η κυβέρνηση δεν έχει κανένα ρόλο να παίξει".

Εδώ νικο, αν δεν είσαι μαζί μας, ναι είσαι με τους άλλους (δηλαδή αυτούς που θέλουν κάποια - μικρή ή μεγάλη - λογοκρισία). Αυτό το λέω χωρίς να παραγνωρίζω ότι οι "άλλοι" έχουν πολλές κατηγοριοποιήσεις, από αυτούς που υποστηρίζουν μια ήπια λογοκρισία στυλ Ελλάδας μέχρι τη σκληρή λογοκρισία στυλ Ιράν και τον απόλυτο οργουελισμό στυλ Βόρειας Κορέας.

21/2/06 12:14

 
Anonymous Ανώνυμος said...

2) Το δεύτερο επίπεδο είναι όταν (αφού έχουμε συμφωνήσει ότι δεν πρέπει να υπάρχει κανενός είδους κρατική παρέμβαση ανεξαρτήτος του περιεχομένου) συζητάμε αν τα σκίτσα ήταν καλόγουστα ή όχι, αν είχαν κάτι να πουν ή ήταν απλά ρατσιστικά.

Πιστεύω πως και εδώ κάνεις λάθος. Τα σκίτσα συνοδεύονταν από το εξής κείμενο:

"The modern, secular society is rejected by some Muslims. They demand a special position, insisting on special consideration of their own religious feelings. It is incompatible with contemporary democracy and freedom of speech, where you must be ready to put up with insults, mockery and ridicule. It is certainly not always attractive and nice to look at, and it does not mean that religious feelings should be made fun of at any price, but that is of minor importance in the present context. [...] we are on our way to a slippery slope where no-one can tell how the self-censorship will end. That is why Morgenavisen Jyllands-Posten has invited members of the Danish editorial cartoonists union to draw Muhammad as they see him. "

με άλλα λόγια ένα άψογο κείμενο υπέρ του φιλελεύθερου, κοσμικού, ανεκτικού δυτικού κόσμου. Αφορμή του προβληματισμού της εφημερίδας στάθηκε η αδυναμία να βρεθούν σκιτσογράφοι να σχεδιάσουν εικόνες για ένα παιδικό βιβλίο για το Μωάμεθ, από φόβο για τη ζωή τους!!

Άρα τα περί Δανών φασιστών κλπ. αποκαλύπτουν την άγνοιά σου περί του θέματος.

21/2/06 12:31

 
Blogger eikonoplastis said...

Αφού ξαναευχαριστήσω τον Τάλω για τις εξηγήσεις του,
και αφου κοινοποιήσω στον ΚΣτάμο, ότι το κείμενο της Πόστεν το είχα διαβάσει εδώ και 10 μέρες, ανεβάζω ένα καινούργιο ποστ για χάρη αναγνωσιμότητας.
(Στάμο: αν το πρόβλημα ήταν με ένα παιδικό βιβλίο για τον Μωάμεθ, γιατί δεν δημοσιεύσανε εικονογραφήσεις παιδικού βιβλίου, αλλά καρικατούρες ως εντιτόριαλ; Το να λες ότι έχεις καλές προθέσεις δεν σε απαλλάσει από τις ευθύνες σου. Και επιμένω: Δικαίωμά τους και μάλιστα σεβαστό να δημοσιεύσουν ό,τι τους καπνίσει. Αλλά αντί να αμβλύνουν, οξύναν το πρόβλημα. Εκτός από την ελευθερία λόγου υπάρχει και το τακτ, και αυτοί το ξεχάσανε.
Για μένα το θέμα της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ δεν είναι το επίκεντρο των σκέψεων μου. Ούτε μου περνάει από το μυαλό ότι θά πρεπε να απαγορευτεί η δημοσίευση των εν λόγω σκίτσων. Εγώ λέω ότι δεν μου άρεσαν, ότι δεν θεωρώ καλοπροαίρετη την παραγγελία, και ότι κάποια είναι προσβλητικά.

Γενικά τώρα, και αν υπάρχει ανεξάρτητη δικαιοσύνη, θεωρώ ότι είναι δικαίωμα του κάθε πικραμένου/ θιγμένου να προσφύγει σε βάρος απόψεων που θίγουν την αξιοπρέπειά του. Αλλιώς υπάρχει ο κίνδυνος της ταμπλόιντ/αυριανοποίησης, αυτό το "πες πες" που στο τέλος διαστρεβλώνει την αλήθεια. Τα λόγια, τα σκίτσα, τα τραγούδια είναι κι αυτά ικανά να πληγώσουν. Η κοινωνία πρέπει να προστατεύει τους αδύναμους. Δεν θέλω να απαγορεύεται στο φασίστα να μιλάει (το προτιμώ από το να δέρνει), αλλά και το κατά συρροή ψέμα, οι απειλές και τα συναφή πρέπει να τιμωρούνται.
Η καλύτερη προστασία του πολίτη είναι μια ώριμη και ανοιχτή κοινωνία, ικανή να σεβαστεί τις ιδιαιτερότητες, τη διαφορετικότητα και τα δικαιώματα των εξ ορισμού αδύναμων κομματιών της. Ικανή να απαντάει στις προκλήσεις με πνεύμα διαλόγου.)

22/2/06 01:03

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home